Optymalizacja konwersji

Celem ogólnym wszystkich działań marketingowych jest rozwój firmy, jednak jak, na bieżąco mierzyć ich skuteczność? Wszystkie działania marketingowe powinny mieć precyzyjnie określone ,,mierzalne" cele szczegółowe. 

Konwersja jest akcją użytkownika (potencjalnego klienta) na konkretną kampanię reklamową, może to być:

  • zakup produktu/usługi,
  • przejście na wybraną stronę (np. landing page, stronę kontaktową),
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • kliknięcie w link,
  • pobranie pliku (np. ulotki reklamowej),
  • polecenie innej osobie.
Optymalizacja konwersji
Analityka konwersji

Statystyki, testy, badania

Do badania konwersji używamy różnych metod analitycznych, dzięki danym z wielu źródeł możemy ustalić optymalne parametry kampanii reklamowych.

Czasem wyniki badań i testów są dość nieintuicyjne, nawet zmiana np. koloru linka typu ,,Call to action" może zmienić konwersje o kilkadziesiąt procent. Warto zadbać o takie ,,detale", bo od nich często zależy opłacalność całej kampanii reklamowej.